Segla med S/Y Rawa Hop-on hop-off

Hop-on Hop-off

Äventyrs seglingar söderut längs med Europas kuster

Hoppa på där vi befinner oss och hoppa av vid lämpligt tillfälle när ni känner för det. Vi är på resande fot och besöker olika hamnar och byar på väg söderut mot Kanarieöarna. Vi besöker platser på vägen som kan bjuda på naturupplevelser, historia, sol, bad eller nattliv.

Hyr en hytt ombord eller bara en del i hytt och få både skeppare och mat på köpet.

Drömmer du om att segla i väg nerför Europas kuster eller ut på Atlanten men inte har fått till det på egen hand eller känner dig bara redo för att möta lite av Atlanten så är detta seglingen för dig.  Hoppa på vid lämpligt tillfälle och kliv av vid ett annat ställe. Upplev olika hamnar och annorlunda byar och städer där inte massturismen gjort entré. Dessa ställen är verkligen ställen som man inte åker till annars och är fantastiska resmål. Vi kan segla ett eller kanske ett par dygn i sträck vid vissa tillfällen och ibland kortare sträckor. Vi stannar någon natt eller ibland flera nätter i hamn och sen seglar vi vidare. Ibland behöver man invänta väder så vanligen seglar man när det går och utforskar ställen vi hamnar på när vädret är mindre gynnsamt. När vi kommer lite längre söderut är det också högst troligt att vi kommer att se delfiner!

Seglingen avgår från Stockholm i början av september (Datum är ännu inte spikat). Slutdestination denna gång är Teneriffa. Hamnar vi kan besöka är exempelvis Kalmar-Simrishamn-Kielkanalen-Harlingen-Amsterdam-Nieuwpoort-Cherbourg-Alderney-Camaret sur mer-Biscaya-Camarinas-Fisterra-Muros-Illa de Arousa-Baiona-Viana do Castelo-Porto-Porto Santo-Kanarieöarna.

Första veckan: Vi går söderut via Nåttarö och mot Kalmar och Simrishamn.

Andra veckan: Från Kalmar eller Simrishamn vidare mot Kielkanalen och Brunsbuttel.

Tredje veckan: Mot Holland.

Fjärde veckan: Kontakta oss så ser vi var som är lämpligt att kliva på.

Den faktiska färdplanen läggs upp efter rådande väder och vind. Tidigare seglingar har sett ut ungefär så här men vi vill inte bestämma exakta rutter i förväg. Vi väljer den bästa kursen för dagen och ser var vindarna för oss.

Alla kan segla med oavsett erfarenhet och det går bra att boka en plats, en hel hytt eller hela båten.

Båten har skeppare och first mate.

Anmäl ditt intresse nu!

• Datum

25 augusti 2024 lämnar vi Stockholm.

För fler datum och info var vänligen kontakta oss via "Bokningsförfrågan"

7 dagar från 12 000 kr per person inklusive helpension.
    Ytterligare dagar efter det om så önskas 1500kr/dygn.

Detta ingår i priset

• Plats ombord.
    • All mat och dryck ombord.
    • Oförglömlig segling.
    • Rymlig och säker segelbåt.
    • Svensk skeppare och first mate.
    • Plats i dubbelsäng/våningssäng med kuddar och täcken.
    • Seglingsbeskrivningar och referenslitteratur ombord.
    • Lakan, örngott och liten handduk
    • Slutstäd

Detta ingår ej:

• Flyg
    • Taxi till och från flygplatsen.
    • Mat iland
    • Eventuella läkarintyg eller medicinska tester som ev. kan krävas av någon myndighet.
    • Hotellnätter före och/eller efter seglingen. Du kan inte bo ombord på båten före eller efter seglingen.

Varje segling genomförs oberoende av antal resenärer dvs ställs alltså INTE in, p.g.a för få bokade på en segling. Bokning görs direkt av båten i direkt dialog med skepparen.

Kläder för varmt väder med stark sol
    Tunn regnjacka och regnbyxor kan vara bra för överseglingarna
    Något varnare att ta på under nätter och kvällar.
    Tunna långärmade t-shirts för solskydd
    Båtskor (ej svart sula) och badskor
    Badkläder, gärna 2-3 par
    Toalettartiklar och handduk