Nawica - Seafinn 411

Har alla nödvändiga intyg enligt Transportstyrelsens krav.

Nawica är vårt välkända skolfartyg. Hon är en stabil motorseglare och med sin rejäla hytt, rymliga yttre styrplats och stora inre salong idealisk för kursverksamhet och praktiska båtturer. Med invändig och utvändig styrplats, fast mantåg och det stora "doghouset" är hon även idealisk för barnfamiljer och för dig som sätter bekvämlighet och säkerhet framför fart. Hon har dubbla plottrar och all tänkbar elektronik, och vid behov kan hon utrustas med extra sjökortplotter/radar-anläggning. Detta är en mycket rymlig 41-fotare. Välkommen ombord på vårt stolta skepp!

Nawica ligger i Långedrags hamn och går att hyra för praktikturer. Håller du navigationskurs är du välkommen att boka pass för upp till 12 deltagare.

Det går även fint att hyra Nawica dags- eller veckovis och givetvis kan man boka in sig på en av våra schemalagda båtpraktiker.

Kontakta oss för mer information genom att ringa eller maila oss på Sjösportskolan alternativ fyll i vårt frågeformulär så återkommer vi till dig så fort som möjligt.

Tel: 031-29 20 30

Mail: info@sjosportskolan.se

Specifikationer Seafinn 411 "Nawica"

• Båttyp: Seafinn 411
  • Längd i meter: 12,4 m
  • Längd i fot: 41 fot
  • Maxbredd: 3.50 m
  • Djupgående: 1,8 m
  • Masthöjd: 17 m
  • Byggnadsår: 1986, kontinuerligt underhåll utföres
  • Segelarea: 80 kvm
  • Deplacement: 11,5 ton
  • Motor: Perkins 80 hk
  • Hemort: Göteborg

Utrymmen

• 1 förhytt med våningskoj = 2 platser
  • 1 hytt i aktern med våningskoj = 2 platser
  • 1 stor akterhytt med dubbelkoj = 2 plats
  • 2 kojer i nedre salongen = 2 platser Max antal boende 6 + 2.
  • Stor styrhytt
  • Stor nedre salong
  • Två toaletter, en med septiktank