Digitalt öppethus Marintekniker

Välkommen till oss. Besök vårt möte för den ettåriga YH utbildningen Marintekniker Miljöoptimering den 25 april kl 15-16.00. Teams-länk finner du nedan.

Hur är utbildningen upplagd? Vad förväntas av mig? Hur fungerar LIA? Hur ser arbetsmarknaden ut efter examen? Ja, vi vet att det kan dyka upp många olika slags frågor hos dig som funderar på att söka en utbildning. Därför anordnar vi på Sjösportskolan digitala informationsträffar för att du förhoppningsvis ska få svar på dessa frågor och funderingar.

Vår digitala informationsträff sänds via Microsoft Teams. Du behöver inte något konto för att delta utan kan ansluta som "gäst" via din dator eller mobiltelefon. Varje informationsträff pågår i 1-2 timmar och du väljer själv hur länge du deltar. Tillfället är valfritt, ingen anmälan krävs och det är helt kostnadsfritt. Det enda du behöver för att kunna koppla upp dig via länken är internetanslutning.

Teams-länk finner du nedan.

Marintekniker miljöoptimering 25 april kl.15 -16
Klicka här för att ansluta till mötet

NYA DATUM KOMMER gå gärna in och läs mer på Marintekniker Miljöoptimering

Göteborg utvidgar satsningen på eldrivna passagerarbåtar och i Stockholm går Candela i bräschen med eldrivna bärplansfärjor. Även inom fritidssektorn produceras det idag allt fler el-utombordare/-båtar och intresset av att kunna konvertera sin fossildrivna båt till en miljövänligare framdrift ökar lavinartat. Detta ställer nya krav på dagens marintekniker. Sjösportskolan har tillsammans med branschen tagit fram en ny ettårig yrkeshögskolelinje som heter Marintekniker – Miljöoptimering.

Tillsammans med branschen har därför Sjösportskolan tagit fram en ny ettårig yrkeshögskolelinje som heter Marintekniker – Miljöoptimering. Den börjar i augusti men ansökningen har redan öppnats. Den är delvis på distans för att kunna ha studerande från hela landet. Ett antal tillfällen är dock nödvändiga att vara på plats för

Här länk till en inspelad informationsträff för vår andra YH utbildning - Skärgårdsentreprenör:

Jese Leos

Konsult